Reisverslag.info

Dag 12

Route: Van Flagstaff via Grand Canyon naar Page
Datum: 05 februari 2005
Hotel: Best Western Arizona Inn

Vorige dag Terug naar reisschema Volgende dag
Verslag
Sneeuw landschap in Arizona

Afgelopen nacht was de slechtste nacht van de hele vakantie. Vlak langs het hotel loopt een spoorlijn, welke blijkbaar de hele nacht gebruikt wordt. Tot overmaat van ramp, toeterde elke trein bij elke spoorwegovergang. Het gevolg was dat ik geen oog heb dicht gedaan. Daarnaast was de kamer erg koud, dus al met al is het Holyday Inn hotel in Flagstaff zeker geen aanrader. Daarnaast hadden we, omdat we uit Las Vegas kwamen, beter rechtstreeks naar de Grand Canyon kunnen rijden of in Wiliams kunnen overnachten.
Grand Canyon

Na het ontbijt in het hotel hebben we snel uitgechecked om richting Grand Canyon te vertrekken. Onderweg kwamen we door een werkelijk schitterend landschap, vol met bossen, bergen en sneeuw. We zijn nog even gestopt om een aantal foto's te maken.

Bij de ingang van de Grand Canyon kochten we direct een nationale parken pas. Deze kost $ 50,- en daarmee kan je alle nationale parken bezoeken. Aangezien er nog meer parken op onze planning staan, is dat een goeie deal. De pas is geldig voor alle inzittenden van de auto, voor heel 2005. Aangekomen bij de Grand Canyon zijn we als eerst naar het view-point vlak bij het visitorscenter gelopen. Wat een geweldig uitzicht. Ondanks dat je weet wat je ongeveer kan verwachten, was het toch best indrukwekkend. Vooral de vele verschillende kleuren steen en de enorme diepte maakte erg veel indruk.

Bij het visitorscenter hebben we ons laten informeren over de verschillende mogelijkheden om ons bezoek in te vullen. De ranger vertelde ons dat de weg langs alle viewpoint ten westen van het visitorscenter open was voor personenauto's. Deze weg is slechts een paar maanden per jaar toegankelijk voor alle auto's. In het hoogseizoen worden er bussen ingezet om de toeristen naar een paar viewpoint te rijden. Hier hadden we dus mooi geluk mee, want nu konden we op ons eigen tempo alle viewpoint bekijken.
Grand Canyon

Voordat we de route langs de viewpoint gingen rijden, gingen we eerst even naar het Market Plaza. Hier hebben we wat gegeten. Daarna hebben we in het winkeltje een aantal ansichtkaarten, postzegels en wat drinken gekocht.

De route langs de viewpoints wordt de Hermits Rest Route genoemd. Hier hebben we bijna alle viewpoint bekeken. Elk viewpoint had weer een ander uitzicht. Bij een aantal viewpoints is de colorado-river goed te zien. In totaal liggen er 9 viewpoints aan de 12 kilometer lange route. Bij het eindpunt van de route is een klein winkeltje. Hier hebben we even rondgekeken.
Onderweg naar Page

Nadat we terug waren gereden naar het Market Plaza hebben we onze weg vervolgd richting Page. Een groot deel van de route ging langs het oostelijke deel van de Grand Canyon. Hier hebben we nog een tweetal viewpoints bezocht. Daarna was het een lange rit richting Page. Onderweg kwamen we langs vele mooie rotpartijen in allerlei kleuren.

Aangekomen in Page was ons hotel snel gevonden. Het Best Western Arizona Inn ligt aan de rand van Page, met een schitterend uitzicht over onder andere de Glen Canyon Dam. 's Avonds hebben we in Page bij een restaurantje gegeten. De Rib-eye steak die ik besteld had, bestond voor meer dan 50% uit vet. De serveerster vond het blijkbaar vreemd dat ik dat niet op had gegeten. Het Amerikaanse eten blijft wennen.
Uitzicht Arizona Inn

In het hotel lag een gids met alle Best Western hotels van Amerika. Deze hebben we meegenomen, zodat we het zoeken naar hotels konden vergemakkelijken. Via de telefoon hebben we het hotel voor morgen gereserveerd, Best Western Ruby's Inn bij de ingang van Bryce Canyon.