Reisverslag.info

Dag 09

Route: Van Los Angeles naar Las Vegas
Datum: 02 februari 2005
Hotel: Luxor

Vorige dag Terug naar reisschema Volgende dag
Verslag
Johnny Rockets

Vandaag begint onze rondreis pas echt. Want vanaf vandaag gaan we twee weken rondrijden met een huurauto door het zuidwesten van de Verenigde Staten.

Onze dag begint met het inpakken van de koffers. We hadden allebei onze spullen verdeeld over alle koffers. Als je namelijk alle kleren van 1 persoon in 1 koffer stopt, kan die helemaal zonder kleding komen te zitten als de koffer zoek raakt bij het vliegen. Omdat we de komende dagen per auto reizen, hebben we de kleding opnieuw verdeeld, zodat we allebei onze eigen koffer hebben. Na het inpakken gaan we voor de laatste keer ontbijten bij Johnny Rockets (alweer). Na het ontbijt hebben we een taxi laten komen, welke ons naar het Hertz kantoor bij het vliegveld bracht. Dit was toch nog bijna een uurtje rijden.
Op weg naar Las Vegas

Om 11.00 uur waren we bij Hertz en de rij was vrij kort, dus we waren snel aan de buurt. We hadden een mid-size auto gereserveerd via Hotelplan, maar we kregen ter plaatse een upgrade aangeboden naar een grotere auto voor slechts $ 10,-- per dag extra. Omdat onze vakantie al duur genoeg is, besloten we het bij een mid-size te laten. Na alle formaliteiten geregeld te hebben, werden we verzocht te wachten tot onze naam werd omgeroepen. Dit zou maximaal 20 minuten duren.
Onze huurauto

Toen we na een uur eindelijk aan de beurt waren, gingen ze behoorlijk door het stof voor de lange wachttijd. We kregen alsnog een upgrade naar een luxere auto als compensatie voor het lange wachten. Daarnaast kregen we een tegoed bon ter waarde van $ 75,-- voor onze volgende autohuur bij Hertz. Nadat ik de gegevens had gekregen, ging ik opzoek naar de auto. Het bleek een Chevrolet Classic te zijn. Niet echt een hele mooie auto, maar het kon ermee door. Nadat we de koffers ingeladen hadden en het Neverlost navigatiesysteem hadden ingesteld konden we op weg richting Las Vegas.
Luxor Hotel Las Vegas

Los Angeles is echt stukken groter dan gedacht. Het duurde dan ook vrij lang voordat we Los Angeles echt helemaal voorbij waren. Omdat het al tegen de middag liep, hebben we onderweg iets gegeten bij een klein eettentje op een soort industrieterrein met allerlei kantoren.
Excalibur

Na een aantal uren rijden waren we dan eindelijk in de buurt van Las Vegas. Het liep al tegen 18.00 uur, dus we hadden er bijna 6 uur over gedaan inclusief twee tussenstops. Helaas hadden we het verkeerde adres meegenomen (stond verkeerd in de gids van Hotelplan). Gelukkig konden we het hotel makkelijk vinden, omdat het Luxor hotel te herkennen is aan een grote lichtstraal. We hadden de auto in de parkeergarage gezet, maar toen bleek dat de receptie aan de andere kant van het hotel lag. Daarom zijn we toch maar omgereden naar de hoofdingang.
New York New York

Bij het inchecken kregen we het aanbod om onze gereserveerde kamer om te zetten naar een grotere kamer met bubbelbad bij het raam. Dit koste slechts $50,- per nacht extra. Dit hebben we maar gedaan. Daarna snel de koffers naar de hotelkamer en de auto weggebracht.
Luxor Hotel Las Vegas

's Avonds hadden we niet veel puf meer door de lange autorit. We hebben wat gegeten bij een restaurantje in het hotel. Daarna hebben we nog een stukje van de strip bekeken. Daarna op tijd naar bed.
Route

Tips
  • Hotels in Las Vegas zijn op vrijdag en zaterdag nacht een keer zo duur als door de week. Plan je bezoek buiten het weekend!