Reisverslag.info

Dag 06

Route: Hollywood - Los Angeles
Datum: 30 januari 2005
Hotel: Hollywood Roosevelt

Vorige dag Terug naar reisschema Volgende dag
Verslag
Walk of Fame, Frank Sinatra
Vandaag is onze eerste vrije dag, dus voor vandaag hebben we niks gepland. Gewoon lekker een dagje rustig aan doen. Helaas wordt het zwembad bij het Roosevelt Hotel verbouwd, dus zwemmen zit er helaas niet in. Het weer in Los Angeles spreekt ons veel meer aan dan de kou in New York. Het is rond de 70 graden Fahrenheit, dus ruim 20 graden celcius.

Het eerste dat ons te doen staat is het zoeken van een goeie plek om te ontbijten. We kunnen nog niet echt wennen aan de Amerikaanse eetgewoontes, dus hopen we een restaurantje te vinden dat aansluit bij onze smaak.
Hand en voetafdrukken Frank Sinatra
Vlak bij het hotel is een groot winkelcentrum. Dit winkelcenturm is min of meer onderdeel van het Kodak Theater. Toen we er om 10.00 uur 's ochtends rondliepen was er nog weinig open. Waarschijnlijk omdat het zondag is. In het winkelcentrum was maar één restaurant open, namelijk "Johnny Rocket's Original Hamburger". Gelukkig serveerde ze hier ook ontbijt, en gelukkig… het was goed binnen te houden (of terwijl, lekker). Het restaurant had een soort jaren vijftig 'happy days' uiterlijk.

Johnny Rockets Original Hamburger!!
Na het ontbijt zijn we Hollywood Boulevard af gaan lopen. We hadden thuis al uitgezocht of Janet Jackson en Frank Sinatra een ster hebben op de walk of fame. Daardoor wisten we dat we opzoek moesten naar Vine Street. Wat ons opviel is dat Hollywood Boulevard eigenlijk niet veel voorstelt. Het stuk rondom het Kodak Theater gaat nog wel, maar verderop is het toch allemaal wel erg oud. Daarnaast voelden we ons er niet echt heel veilig, door de zwervers enzo.

Het Roosevelt Hotel
Tijdens onze wandeling hebben we nog snel even naar huis gebeld om te laten weten dat we veilig in LA waren aangekomen. Op Vine Street kwamen we als eerste een ster van Frank Sinatra tegen. Nog geen honderd meter verderop lag de ster van Janet Jackson. Uiteraard moesten de sterren even op de foto. Aan de andere kan van Vine Street lag nog een ster van Frank Sinatra. Frank Sinatra heeft ook nog een ster op Hollywood Boulevard, maar die waren we op de heenweg niet tegengekomen. Daarom zijn we terug aan de andere kant van de straat gaan lopen. Gelukkig kwamen we de derde ster ook nog tegen!
Hollywood Boulevard

's Middags hebben we weer bij Johnny Rockets gegeten. Nu was het tijd om de Original Hamburger eens te proeven. En die smaakte bijzonder goed. (zie foto). De rest van de middag hebben we besteed aan het verkennen van de omgeving van ons hotel. Eerst hebben we het winkelcentrum en de omgeving van het Kodak Theater bekeken. Daarna zijn we naar het Gauhman's Chinees Theater geweest. Hier liggen een groot aantal hand en voet afdrukken van bekende sterren. Hier liepen ook veel mensen rond die verkleed waren als bekende sterren, zoals Michael Jackson, Spiderman, Shrek, etc. etc.