Reisverslag.info

Dag 05

Route: Van New York naar Los Angeles
Datum: 29 januari 2005
Hotel: Hollywood Roosevelt

Vorige dag Terug naar reisschema Volgende dag
Verslag
De DC9-30 die ons naar Detroit bracht
Gaaaap… vandaag om 4.00 uur opgestaan. Vandaag stond de reis van New York naar Los Angeles op het programma. Aangezien we vlogen met een overstap in Detroit, was het een lange dag.

Na het opstaan hebben we rustig aan de laatste spullen in de koffer gegooid. Rond 5.00 hebben we uitgecheckt en een taxi laten bellen voor richting het vliegveld. Ondanks dat New York bekent is als 'The city that never sleeps', is het er op zaterdagochtend om 5.00 uur 's ochtends erg rustig. Er waren haast geen auto's op straat en er liep al helemaal niemand, maar dit kwam misschien ook door de enorme kou.

New York vanuit de lucht
De taxi deed er ruim drie kwartier over. Hij nam voor ons gevoel een behoorlijke omweg, door helemaal via het noorden te rijden (op de heen weg waren we anders gereden). Om 6.00 uur waren we op JFK. Aangezien er bij de bali van Northwest Airlines nog niemand stond, probeerde we in te checken via een incheck computer. Er kwam toen echter iemand op ons af die ons weg stuurde. We moesten achter een lint wachten tot we konden inchecken. Dit zou pas om 7.00 uur beginnen. Blijkbaar hoef je voor een binnenlandse vlucht niet 3 uur voor vertrek in te checken. We hadden dus best een uurtje langer in ons bed kunnen blijven liggen.
De Airbus richting Los Angeles

Rond 7.00 uur begon het inchecken. Aangezien we vooraan in de rij stonden, waren we als eerste aan de beurt. Het inchecken ging via de incheckcomputer, hier kwamen de instapkaarten en bagagelabels uit. Een medewerker van Northwest deed de labels om de koffers, waarna we onze koffers even verderop konden afgeven.

Omdat we nog niet ontbeten hadden, gingen we opzoek naar een lekker ontbijt. Uiteindelijk vonden we een tentje waar ze eieren en waffels bakten. Helaas viel de kwaliteit zwaar tegen. Na het ontbijt besloten we richting de gate te gaan. Hiervoor moesten we eerst door de security. Op JFK is de beveiliging vele malen strenger dan wij gewend zijn.

Los Angeles vanuit de lucht
Eerst ging onze handbagage door de scanner en moesten we zelf door een poortje. Ik mocht zelfs m'n schoenen niet aanhouden. Alles werd nauwkeurig gecontroleerd. Zo werd bijvoorbeeld de videocamera uit z'n tasje gehaald en nauwkeurig bekeken. Na deze controle konden we aansluiten in een rij voor de tweede controle. Bij deze tweede controle werden de tassen nogmaals gecontroleerd, maar nu met de hand. Daarna werden we met een soort scanner uitgebreid gefolieerd. Frederike's schoenen gingen nogmaals door een apparaat. Uiteindelijk was alles OK en konden we ons we doorlopen.

Na een korte wachttijd konden we aan boord van de DC9-30. Het was een erg klein toestel. Na het opstijgen maakte we een rondje, waardoor we een prachtig uitzicht hadden over New York. We hebben een aantal foto's genomen, maar helaas is het hierop niet zo goed te zien. Na 2 uurtjes vliegen waren we alweer in Detroit. Hier hadden we 4 uur overstaptijd. Er ging nog een eerdere vlucht, maar we spelen graag op save (vooral met het winterse weer), dus hadden expliciet om de latere vlucht gevraagd. In Detroit hebben we nog wel geprobeerd om te boeken naar de eerdere vlucht, maar die was al vol.

Na het eten hebben we nog een berichtje naar huis gestuurd in een internetcafé. Daarna was het al snel weer tijd om in te stappen. Met een Airbus vlogen we naar Los Angeles. Onderweg hebben we vooral veel geslapen. De vlucht duurde ongeveer 5 uur. In het vliegtuig was geen onboard entertainment. Dus geen films of muziek. Ik was bang dat we eenmaal in Los Angeles nog moesten gaan zoeken naar het Hollywood sign, maar vanuit het vliegtuig was het al te zien, dus dat viel weer mee.

Na het uitstappen liepen we met ongeveer 10 mensen een vertrek binnen, waar we blijkbaar niet moesten zijn. Het was een aankomsthal voor internationale vluchten. Direct kwamen er een aantal mensen van de security. Ze waren blijkbaar vergeten een deur dicht te doen, waardoor we dus de verkeerde ruimte in waren gelopen. We mochten niet zomaar terug. We moesten wachten op iemand van de luchtvaarmaatschappij om ons terug te laten brengen naar de juiste aankomsthal. Dit duurde ruim 10 minuten. Toen we eenmaal op de juiste plek waren, waren onze koffers er al. 1 koffer lag op de bagageband. De andere 2 stonden bij een balie van Norhtwest. Deze waren blijkbaar al met de eerdere vlucht meegekomen. 1 van onze koffers was doorzocht. De koffer was open gemaakt en er lag een briefje in. Verder was er weinig van te merken.

Los Angeles Internation Airport LAX
We besloten een taxi te nemen naar het hotel. De rit duurde ruim 45 minuten. Toen we aankwamen in ons hotel, het Roosevelt Hotel aan Hollywood Boulevard, waren we helemaal kapot. Het was inmiddels 18.00 uur lokale tijd. We waren dus al ruim 17 uur op. Nadat we eten hadden laten bezorgen door de roomservice was het tijd om te gaan slapen.
Route

Tips
  • Bij een binnenlandse vlucht hoef je maar 2 uur voor vertrek aanwezig te zijn.
  • Neem wat te lezen mee op een binnenlands vlucht, er is geen onboard entertainment.