Reisverslag.info

Dag 04

Route: New York
Datum: 28 januari 2005
Hotel: Milford Plaza

Vorige dag Terug naar reisschema Volgende dag
Verslag
Central park
Vandaag hebben we lekker uitgeslapen. Na de lange dag van gister hadden we vandaag wat opstart problemen. Maar ja, we hebben vakantie, dus wat maakt het uit. Tijdens het opstaan zappen we langs een aantal TV zenders. Bij Good Morning America proberen ze op straat gedurende de uitzending een glas water te laten bevriezen. Het is vandaag dan ook erg koud. Bij het weerbericht komen we erachter dat het 's ochtends ongeveer +6 graden Fahrenheit (-15 Celsius) wordt. In de loop van de dag zal het oplopen naar +20 graden Fahrenheit (-7 Celsius). De gevoelstemperatuur zal ligt echter rond de -6 Fahrenheit (-21 Celsius brrrr).

Om het thuisfront op de hoogte te houden van onze reis, hebben we afgesproken regelmatig te mailen, daarnaast heb ik een fotoboek gemaakt op mijn website, zodat we regelmatig een aantal foto's kunnen uploaden. Daarom is het eerst doel van vandaag het zoeken van een internetcafé. Na het ontbijt in het hotel zijn we richting 49th street gelopen. Hier hadden we gister een internetcafé gezien. Het duurde ongeveer 30 minuten om een aantal foto's te uploaden en een mailtje te sturen. We schrokken we toen we $10,- moesten afrekenen voor die paar minuten internetten.

New York vanaf het Empire State Building
Omdat het vandaag nog kouder is dan de afgelopen dagen, besloten we om eerst weer een bustour te doen. De bustour naar up-town stond namelijk nog op het programma. Ook deze tour werd weer uitgevoerd door een dubbeldekkerbus zonder dak. Gister mocht niemand boven zitten, omdat het te gevaarlijk zou zijn in deze kou, maar de tour-guide van vandaag had daar maling aan. Hij daagde iedereen uit om boven te gaan zitten. Maar omdat het nog veel kouder was dan gister, bleven wij lekker beneden. Zoals verwacht hielden de mensen die boven zaten het nog geen 10 minuten uit.

De tour bracht ons langs Central Park en Harlem. De tour zelf was niet zo heel interessant, maar de tour-guide was erg grappig, dus al met al was het toch weer de moeite waard. Ter hoogte van 42nd street zijn we uitgestapt. Na een voedzame lunch bij de McDonalds zijn we richting de 34th street gelopen. Bij een kleding winkel wisselde we 3 dollar om in kwartjes, zodat we naar Nederland konden bellen om ons nichtje Laura te feliciteren met haar 6de verjaardag. Helaas ging het niet helemaal goed, waardoor ik mijn zwager wel hoorde, maar hij mij niet. Omdat dit mislukte telefoontje al 2,50 dollar had gekost, besloten we het er maar bij te laten.

Op 34nd street wilde we eerst Macy*s bezoeken. Dit enorm grote warenhuis heeft 11 verdiepingen, dus het duurde even voordat we er doorheen waren. We hebben niets gekocht, vooral omdat ze alleen maar dure merken leken te verkopen. De volgende stop was het Empire State Building. Na een hele wandeling door het gebouw waren we eindelijk aangekomen bij de rij voor de beveiliging. Na de beveiliging konden we aansluiten in de volgende rij, namelijk die voor de kassa. Hier was het behoorlijk druk. Nadat we een kaartje gekocht hadden, stond de derde rij op ons te wachten, namelijk de rij voor de lift naar boven. Deze bracht ons niet helemaal naar de top. We moesten op de 80ste verdieping (meen ik) overstappen naar de volgende lift. Deze bracht ons naar de 86ste verdieping. Hier was een winkeltje met de toegang naar het terras. Omdat het erg helder weer was, was het uitzicht geweldig. Een heleboel foto's en minuten video verder was het tijd om weer naar beneden te gaan. Gelukkig hoefden we hiervoor niet in de rij te staan.

Ons hotel, Milford Plaza
Via Time Square zijn we terug gelopen naar ons hotel. De laatste avond in New York hebben we besteed aan het kopen van souvenirs. Als echte Hollanders hebben we eerst bij een aantal zaken de prijzen vergeleken. Na deze drukke dag is het om 21.00 uur de hoogste tijd om naar bed te gaan. Morgen staat ons een lange reisdag te wachten.